Šarnyrų restauravimas ir keitimas

Šarnyrai yra viena iš svarbiausių važiuoklės dalių, o šarnyrų restauravimas - vienas svarbiausių procesų, norint šias automobilio detales palaikyti kokybiškas. Šio tipo automobilio dalys jungia judančias pakabos detales ir leidžia joms nevaržomai judėti. Jie sudaryti iš metalinių strypų ir yra padengti apsaugine guma, kuri apsaugo juos nuo gedimų. Skirtingiems automobiliams reikalingi nevienodi šarnyrai, kurie skiriasi ne tik išvaizda, bet ir montavimo principais. Automobiliuose yra mažiausiai du šarnyrai, kurie jungia priekinius ratus, tačiau kai kuriuose priekiniais ratais varomuose automobiliuose yra ir galiniai šarnyrai. Esant kelio nelygumams, važiuojant duobėtu keliu jie padeda užtikrinti automobilio stabilumą, nes reikiamu kampu keičia pakabos aukštį. Dėl to kelionių metu jie užtikrina patogų važiavimą ir įtakoja keleivių saugumą.

Šarnyrai labiausiai dėvisi važinėjant nelygiais, duobėtais keliais. Dėl to šarnyrų gedimai dažniausiai pasireiškia būtent keleivio pusėje, kadangi ši automobilio pusė yra eksploatuojama prastesne kelio danga, kurioje pasitaiko daug įvairių nelygumų: duobių, šulinių, viešojo transporto padarytų provėžų ir pan. Kai šarnyrai dėvisi nevienodai, automobilio ratai pradeda netolygiai judėti, todėl ir padangos dyla skirtingai. Šarnyrų būklę iš dalies įtakoja ir oro sąlygos, staigūs temperatūros pokyčiai.sarnyru restauravimas

Kada reikalingas šarnyrų keitimas ar restauravimo darbai?


Norint pastebėti nedidelius, pirminius šarnyrų gedimus, reikia profilaktiškai patikrinti jų būklę, pavyzdžiui, keičiant alyvą ar pildant padangų orą. Esant smulkiems gedimams iš pradžių girdisi labai tylus, automobiliui nebūdingas garsas, į kurį daugelis vairuotojų nekreipia dėmesio ar tiesiog neišgirsta. Tik stipriai sugedę šarnyrai pradeda skleisti garsesnį triukšmą, dėl kurio automobilio savininkai iš tiesų pradeda nerimauti. Kai genda šarnyrai, jie po truputį atlaisvėja, pradeda klibėti. Kuo smarkiau jie yra atsilaisvinę ir kliba, tuo skleidžiamas garsas yra intensyvesnis. Tada šarnyrų gedimai jau būna pažengę gana toli ir išeitimi gali tapti tik šarnyrų keitimas ar restauravimas. Tačiau, tai neturėtų gąsdinti, nes laiku atlikti šarnyrų remonto darbai gali apsaugoti nuo rimtesnių gedimų.

Be abejo, labiau dėvisi ilgai eksploatuojami šarnyrai. Kuo jie senesni – tuo didesnė tikimybė, jog jų gumos bus susidėvėjusios, vietomis suskilusios ar įtrūkusios. Tai labai neigiamai veikia šarnyrus, nes išteka jų tepalas, o į vidų patenka drėgmė, gatvės purvas, druskos ir kiti nešvarumai. Tada šios dalys pradeda šlifuotis, atsiranda kenksminga trintis, jų nauda tampa nebe tokia efektyvi. Tokiu atveju greičiau genda patys šarnyrai, o vėliau ir kitos važiuoklės dalys, kurios yra tiesiogiai su jais susijusios. Stipriai sugedę šarnyrai gali išsinerti, kas sukelia kitų važiuoklės sistemos dalių gedimus, o vėliau gali įtakoti ir ratų atlaisvėjimą, automobilio nestabilumą, dėl ko didėja nelaimingo atsitikimo kelyje rizika.

Šarnyrai dėl montavimo savybių gali būti restauruojami ar keičiami naujais, priklausomai nuo gedimo. Nors šarnyrų keitimas palyginus nėra toks sudėtingas, kaip kai kurių kitų važiuoklės dalių, tačiau su tuo nesusidūręs žmogus automobilio būklei gali tik dar labiau pakenkti. Skiriasi įvairių automobilių modelių šarnyrų tipai ir jų montavimo ypatumai, kuriuos privalu žinoti, norint užtikrinti, kad šarnyrai tarnautų gamintojų rekomenduojamą eksploatavimo laiką. Blogai sumontuoti šarnyrai greičiau dėvisi, kas vėliau gali kenkti kitoms sveikoms važiuoklės dalims.

Mūsų įmonėje dirbantys patyrę meistrai yra sukaupę ilgalaikę patirtį, įgiję tiek teorinių žinių, tiek praktinių įgūdžių atliekant važiuoklės remonto darbus, tokius kaip šarnyrų restauravimas. Jie žino, jog negalima naudoti jėgos ir smūgių, kurie gali pakenkti šarnyrų būklei, jų eksploatavimo laikui, nebent tai leidžia tam tikrų šarnyrų tipai. Remonto metu autoserviso darbuotojai naudoja specialius įrankius bei tinkamą įrangą, kas suteikia galimybę visus darbus atlikti itin kokybiškai.

Akcijos