Automobilio važiuoklė yra esminė automobilio dalis, kuri garantuoja saugų ir patogų vairavimą. Pagrindinis automobilio važiuoklės tikslas yra išlaikyti automobilio stabilumą visomis vairavimo sąlygomis. Tai yra automobilio struktūra, kurioje yra sumontuoti visi komponentai ir įrenginiai. Deja, keliuose yra daug nelygumų ir duobių, todėl automobilio važiuoklė dažnai patiria smūgius ir greitai nusidėvi, todėl ją reikia dažnai peržiūrėti, o aptikus trūkumus, reikia atlikti remontą.
Norint išvengti staigaus gedimo, užtikrinti saugumą kelyje ir vairavimo patogumą, rekomenduojama reguliariai peržiūrėti važiuoklę kartą per metus, ypač po žiemos. Reguliariai ir laiku atliekama važiuoklės diagnostika bei laiku atlikti remonto darbai gali sutaupyti pinigų, užkertant kelią didesniems ir brangesniems automobilio gedimams.
Automobilio važiuoklės gedimai yra įvairūs ir pasitaiko gana dažnai. Tai yra įprasta, tačiau jei tai atsitinka kelyje, gedimo nustatymas yra sudėtinga užduotis. Štai keli požymiai, kad Jūsų automobilio pakaba gali reikėti peržiūrėti ar remontuoti:
- Netolygiai nusidėvėjusios padangos. Dažnai važiuoklės gedimus gali atskleisti netolygiai nusidėvėjusios padangos. Jei pastebite, kad Jūsų padangos nusidėvėjo netolygiai, rekomenduojama atlikti važiuoklės peržiūrą.
- Pašalinis triukšmas, sklindantis iš automobilio apačios, pasireiškiantis bildėjimu važiuojant per duobes. Metalo trinties garsas ar cypimas stabdant, dažniausiai pasigirsta, kai netinkamai sumontuota ar sugedusi stabdžių sistema. Traškesys ratuose sukant vairą į vieną ar į abi puses dažnai rodo susidėvėjusias granatas (pusašio lanksčiuosius šarnyrus). Norint sumažinti granatų nusidėvėjimo riziką, reikia reguliariai peržiūrėti granatas dengiančias gumas, nes atsiradus jų pažeidimams patekęs purvas pagreitina granatos gedimą. Pašalinių garsų galima sulaukti ir sutrikus automobilio amortizavimo, ratų guolių, vairo kolonėlės darbui, esant sailenblokų ar šarnyrų susidėvėjimui.
- Pablogėjęs automobilio valdymas. Vairavimas ir atliekami manevrai tampa nesklandūs, atrodo, kad automobilis “neklauso” vairuotojo. Kartais pakanka atlikti ratų suvedimą ant ratų geometrijos stendo, bet kartais reikia ir pakabos remonto, nes gali būti nusidėvėjusi vairo kolonėlė, vairo traukės ar jos antgaliai, pažeisti sailenblokai (guminės įvorės), amortizavimo sistema. Automobilio “plaukiojimas” gali pasireikšti ir tada, kai automobilis eksploatuojamas su netinkamomis padangomis.
Degalų sąnaudoms įtaką daro mūsų vairavimo įpročiai, oro slėgis padangose, kelio sąlygos ir kiti veiksniai, tačiau ne visiems žinoma, kad degalų sąnaudų padidėjimas gali atsirasti ir dėl netvarkingos važiuoklės.