Važiuoklės remontas

Važiuoklė susideda iš daugelio atskirų komponentų, kurie yra sujungti į visumą ir padeda automobiliui sąveikauti su kelio danga įvairiuose režimuose. Skirtingų automobilių važiuoklės konstrukcijos skiriasi, todėl jaučiamas skirtingas pojūtis važiuojant skirtingų gamintojų automobiliais. Dėl to pačios priežasties skiriasi ir remonto sudėtingumas bei remonto paslaugos kaina. Pigiau yra reguliariai tikrinti automobilio važiuoklę ir šalinti vos atsiradusius defektus, nei važiuoti kol pasidarys pavojinga automobilį saugiai eksploatuoti ir tuomet keisti ar restauruoti daugelį detalių, kurių keitimo buvo galima išvengti.

Važiuoklės remontas, skirtingu eksploatacijos laikotarpiu, reikalingas visiems automobilių modeliams. Kad ir kaip automobilių gamintojai stengiasi tobulinti konstrukcijas ir taisyti projektavimo klaidas, negendančių važiuoklių nėra. Natūralu, kad judančios detalės ir jungtys, veikiamos skirtingo stiprumo ir krypties apkrovoms, praranda savo pirmines savybes ir laikui bėgant sugenda. Susidėvėjusias detales geriausia keisti naujomis arba restauruoti. Mes galime pasiūlyti skirtingų gamintojų naujas važiuoklės detales, taip pat, atliekame lengvųjų automobilių, visureigių, mikroautobusų ir sunkiosios technikos važiuoklės komponentų restauraciją Panevėžyje ir Utenoje.

Važiuoklės komponentai dėvisi beveik visada, kai automobilis juda. Važiuoklės remonto dažnumas ir darbų kiekis priklauso nuo automobilio naudojimo sąlygų ir atskirų važiuoklės komponentų kokybės. Natūralu, jei automobilis naudojamas blogos kokybės keliais, kur yra daug nelygumų, duobių ir grunto, važiuoklei tenka daugiau darbo ir jos tarnavimo laikas gali sumažėti. Jei važiuoklės komponentai yra keičiami naudotais arba naujais, bet abejotinos kokybės, gali būti, kad tokių detalių tarnavimo laikas bus labai trumpas. Rekomenduojame remontui naudoti žinomų gamintojų detales, o kai kurias detales restauruoti. Turime ilgą patirtį įvairių transporto priemonių važiuoklių remonte ir restauravime ir galime patikinti, kad restauruotos detalės pasižymi tokiomis pačiomis tarnavimo savybėmis, kaip ir naujos detalės, bet toks remonto būdas leidžia darbus atlikti kur kas pigiau.

Kada reikia tikrinti automobilio važiuoklę?

Pats geriausias būdas prižiūrėti važiuoklę ir visą automobilį – nustatyti atsirandančius defektus ankstyvoje stadijoje. Važiuoklės atveju, tai yra reguliari patikra. Tikrinkite važiuoklę bent kartą per metus. Per tam tikrą laiką nuvažiuojamas atstumas skirtingiems automobiliams skiriasi kartais, todėl, jei automobilį naudojate itin daug, geriausiai, jei važiuoklę patikrinsite kiekvieno aptarnavimo, tepalų ir filtrų keitimo metu. Kiekvienas netvarkingas komponentas neatlieka darbo, kuriam buvo skirtas, todėl kenčia aplink esančios jungtys ir detalės. Reguliari priežiūra yra būdas užkirsti kelią tokiems įsisenėjusiems gedimams.

Gali nutikti taip, kad važiuoklei patyrus didesnes apkrovas, užvažiavus ant kliūties ar pataikius į duobę, atsirado pakitimas važiuoklėje, dėl kurio važiavimo savybės pakinta akimirksniu. Jei pastebėjote, kad važiavimo metu vairas keičia kryptį į vieną pusę, atsirado vibracija, smūgiavimas, pašaliniai garsai sukant vairą ar važiuojant per kelio nelygumus, greičiausiai, važiuoklėje įvyko pakitimų, kuriuos reikia tvarkyti. Sunku nuspėti, kas galėjo nutikti ir kiek gali kainuoti remontas, bet pajutus šiuos reiškinius, geriausia atlikti važiuoklės patikrą. Jos metu sužinosite, kas buvo pažeista, galėsite pasirinkti tolesnę remonto eigą, o po jo – atlikti kompiuterinį ratų geometrijos suvedimą. Visa ši procedūra leis panaikinti smūgio ar važiuoklės susidėvėjimo padarinius ir vėl grąžins automobilį į tvarkingą stovį.

Kada reikalingas važiuoklės remontas?

Po važiuoklės patikrinimo, kuomet yra nustatomi tikrieji defektai, atskirai su kiekvienu klientu aptarsime galimus remonto būdus ir leidžiame pasirinkti, o prireikus, patariame, kuris būdas yra priimtiniausias. Tuomet atliekami važiuoklės remonto darbai ir visas procesas baigiamas kompiuteriniu ratų suvedimu. Važiuoklės komponentai turi galimybę būti reguliuojami. Atstumas tarp atskirų komponentų ir pozicija yra keičiama mechaniškai. Speciali elektroninė įranga nustato tikslią rato padėtį ir duoda nurodymus serviso meistrui, kokius pakeitimus reikia atlikti, o tuomet leidžia patikrinti ar korekcija davė norėtą efektą.

Važiuoklės remontas atliekamas ir po autoįvykių. Avarijos metu dažnai deformuojamos svirtys ir kiti važiuoklės elementai ir pakinta rato pozicija kėbulo atžvilgiu arba ratas yra visiškai išmušamas iš vietos. Tuomet reikia nustatyti trūkstamas ir pažeistas dalis bei atkurti buvusį automobilio stovį. Jei po įvykio pažeista automobilio kėbulo geometrija, būtina atlikti ir jos atstatymą, tik tada galimas kompiuterinis ratų geometrijos suvedimas.

Kodėl verta kreiptis į mus?

Mūsų specializacija – važiuoklės remontas, todėl šią automobilio komponentų visumą išmanome geriau, nei kas kitas. Daugelį metų remontuojame ir prižiūrime automobilius, todėl turėjome laiko pastebėti, kurie remonto būdai ir kurios detalės geriausiai tarnauja mūsų šalies keliuose. Pastebėjome, kad kai kurios važiuoklės detalės gali būti prikeliamos antram gyvenimui, todėl pradėjome restauruoti įvairias važiuoklės dalis ir tai sėkmingai darome iki šiol. Mūsų dirbtuvėse Utenoje ir Panevėžyje galite gauti visas važiuoklės remonto paslaugas, rinktis bei įsigyti ar restauruoti lengvųjų automobilių, visureigių, mikroautobusų ir sunkiosios technikos dalis.

Atliekami darbai

Važiuoklės remontas apibendrina daugelį skirtingų procesų ir detalių, kad važiuoklė ir vėl būtų puikios būklės. Apžvelkime dažniausius remonto etapus.

Važiuoklės diagnostika. Kai kurie važiuoklės defektai turi aiškius simptomus ir yra akivaizdūs, o kiti gali būti sunkiai atpažįstami net automobilį pakėlus keltuvu ir tikrinant specialia įranga. Važiuoklės diagnostikai naudojamas specialus stendas, o akivaizdžiais atvejais gali būti pasitelkiami kiti, paprastesni defektų nustatymo metodai. Po diagnostikos iškart galima sudaryti remonto planą ir pasiūlyti galimus defektų sprendimo būdus. Tai pirmasis ir būtinas žingsnis remonto eigoje, kurio metu paaiškėja, ką reikia padaryti ir planuojami kiti darbai.

Šarnyrų, traukių ir įvorių remontas. Visi šie važiuoklės komponentai atlieka skirtingą paskirtį, bet juos galima rasti beveik visuose automobiliuose. Kaip ir visos kitos dylančios detalės, šarnyrai, traukės ir įvorės ilgainiui susidėvi ir turi būti keičiami ar restauruojami. Sukaupta patirtis ir nesuskaičiuojama galybė remontuotų automobilių leidžia numatyti kiekvienos dalies gyvavimo laiką ir parinkti remonto būdą, orientuotą į geriausią kokybę ar geriausią kainą.

Amortizatorių keitimas. Amortizatoriai slopina kelio nelygumų sukeltą kėbulo svyravimą ir padeda automobiliui išlikti stabiliam visomis važiavimo stadijomis. Amortizatoriai prisideda ir prie keleivių komforto kelionės metu. Amortizatoriaus veikimas geriausiai pastebimas važiuojant sunkiomis sąlygomis.

Pneumatinės pakabos remontas. Automobiliai su pneumatine pakaba pasižymi labai geromis važiavimo savybėmis ir gali prisitaikyti prie važiavimo sąlygų. Kaip ir kiekviena papildoma sistema, pneumatinės pakabos komponentai gali sugesti. Jei automobilio važiuoklė nepasikelia iki darbinės padėties ar atsirado kitas akivaizdus defektas, pirmiausia reikia išsiaiškinti priežastį, nes dėl to gali būti kaltas daviklis, kainuojantis keletą eurų arba daug brangesnis pneumatinis siurblys ar kitas šios sistemos komponentas.