Dažniausiai pasitaikantys važiuoklės gedimai​

važiuoklės gedimai

Šiais laikais identifikuoti transporto priemonės problemas galima labai ankstyvame etape. Tai leidžia ne tik kur kas paprasčiau ir greičiau sutvarkyti gedimus, tačiau taip pat ir, žinoma, pigiau, o tai svarbu daugeliui transporto priemonės savininkų.

Visgi, kad ir kokia yra gera mašina, kad ir kaip vairuotojas ja rūpinasi – ji genda. Tai yra normalu. Važiuoklė genda tikrai ne tik tada, kai transporto priemonė patenka į avariją. Ji dėvisi, tad dėl to važiuoklės remonto darbai – natūralus dalykas. O kokie gedimai yra patys dažniausi?

Dažniausi važiuoklės gedimai

Kad ir su kokiu transporto priemonės gedimu tenka susidurti – svarbiausia darbus palikti savo sferos specialistams. Tai leis ilgam laikui pamiršti bet kokias galimas automobilio bei kitos transporto priemonės problemas.

Automobilio pakabos ir komponentų gedimai

Kad automobilio važiuoklė tinkamai atliktų funkciją – joje sąveikauja labai daug dalių, kurios užtikrina, kad kelionės bus saugios ir patikimos. Svarbu, kad visos dalys būtų geros kokybės ir tinkamai atliktų tą funkciją, kuriai buvo pagamintos. Visgi, daugelis dalių kiekvieną kartą, kai tik mašina yra eksploatuojama, dėvisi, tad natūralu, kad ilgainiui jos sudyla, genda ir tenka keisti naujomis.

Automobilių pakabos komponentai yra įvairios jungtys, tai yra šarnyrai, pakabos, įvorės, kurios taip pat gali būti atpažįstamos pavadinimu sailentblokai ir panašiai. Kiekviena dalis lemia automobilio stabilumą kelyje, tad svarbu, kad susidėvėjusi – ji kuo greičiau būtų pakeista nauja.

Automobilio amortizatorių gedimai

Gana dažnas važiuoklės gedimas yra susijęs su transporto priemonės amortizatoriumi. Džiugu tai, kad daugelis vairuotojų patys pajaučia, kai problemos yra. O kuo greičiau gedimas bus rastas, tuo žinoma – paprasčiau jį bus sutvarkyti. Važiuojant nelygia kelio danga dažniausiai girdimas ne tik neįprastas garsas, tačiau ir juntamas kietumas, automobilį yra sunku valdyti.

Šarnyrų gedimai

Naudojant mašiną taip pat dėvisi ir šarnyrai, kuriuos ilgainiui teks keisti. Tiesa, kai jie nėra pilnai susidėvėję – galimi ir tiesiog restauravimo darbai. Šarnyrai labiausiai dėvisi, kai yra važiuojama nelygiais, duobėtais keliais. Siekiant užtikrinti jų ilgaamžiškumą – svarbu tinkamai susidaryti kelionės maršrutą.

Vairo traukių restauravimas ir keitimas

Vairo traukių restauravimas ir keitimas dažniausiai reikalingas tuomet, kai juntama, kad posūkių metu mašiną tampa sunku valdyti. Taip pat sukant dažnai girdimas bildesys. Svarbu, kad ši problema būtų greitai sutvarkoma, kadangi ji mažina automobilio valdymo kelyje funkcionalumą.

Įvorių restauravimas ir keitimas

Įvorių restauravimas ir keitimas atliekamas labai greitai, dažniausiai vieno vizito metu, tad siūlome sutvarkyti šią problemą reguliariai, kai tik matyti, kad ji yra. Smulkmena, tačiau ji padeda kur kas paprasčiau manevruoti su mašina kelyje.

Stabdžių sistemos remontas

Stabdžių sistemos remontas gali būti reikalingas dėl daugelio priežasčių. Lygiai taip pat gedimo „lygis“ irgi gali būti labai įvairus. Detaliau dažniausiai meistrams tenka tvarkyti šiuos gedimus:

  • Stabdžių diskų tekinimas.
  • Automobilio stabdžių kaladėlių keitimas.
  • Stabdžių suportų restauravimas, remontas.

Torsioninių tiltų remontas

Kai kurie galvoja, kad torsioninių tiltų remontas gali būti reikalingas tik po avarijų. Tai nėra visiškai tiesa. Taip, dažniausiai ši dalis susigadina po avarijų, tačiau natūralu, kad kaip ir kitos mašinos dalys, ji dėvisi. Štai todėl reikia reguliariai lankytis pas meistrus patikrai.

Kokie yra pakabos tipai?

Automobilio komponentai detaliau į klasifikuojami į :

  • Amortizuojamą masę: variklis, kėbulas, važiuoklė ir t.t.
  • Neamortizuojamą masę: ją sudaro tik ašys ir ratai.

Visa pakabos sistema susideda iš daugelio komponentų, kurių kiekvienas atlieka skirtingą funkciją. Žinoma, gana dažnai važiuoklės gedimus lemia pakabos, kuri yra įmontuotą į transporto priemonę, tipai. Aptarsime kelis, kurie yra dažniausiai naudojami.

Priklausoma pakaba

Tai yra tokio tipo pakaba, kai viena ašis yra tiesiogiai sujungta su dviem ratais.

Nepriklausoma pakaba

Tai yra pakaba, kai ant tos pačios ašies esantys ratai veikia nepriklausomai vienas nuo kito.

Pusiau nepriklausoma pakaba

Tai yra pakabos tipas, kurio esmė – sukamoji sija. Skersinis ratų judėjimas yra užtikrinamas svirčių, kurios yra pritvirtintos prie sijos.

Aktyvioji pakaba

Toks jos tipas, į kurias yra įdiegtos įvairios elektroninės priemonės, kurios padeda pasiekti efektyvesnį sistemos veikimą.

„McPherson“ kolonų pakaba

„McPherson“ kolonų pakaba šiuo metu yra vienas dažniausių transporto priemonėse naudojamų pakabos tipų. Labiausiai vertinama dėl gana paprastos konstrukcijos. Pagrindiniai šio tipo kolonos komponentai yra amortizatorius ir sraigtinė spyruoklė.

Daugiasvirtė pakaba

Daugiasvirtė pakaba, kuri vertinama dėl galimybės važiuojant su šio tipo mašinomis pasiekti kur kas didesnį patogumą. Dažnai komponuojama sportiniuose auto.

Dviejų skersinių svirčių pakaba

Šio tipo pakabos dalys yra:

  1. Svirtys (apatinės ir viršutinės)
  2. Rutuliniai šarnyrai
  3. Pasukami kronšteinai.
  4. Amortizatoriai
  5. Spyruoklės
  6. Svirčių įvorės
  7. Atraminiai amortizatoriaus guoliai

Dėl pakabos priežiūros priklausomai nuo jos tipo – visada siūlome tartis su meistrais.