Home » Automobilio pakabos tipai

Automobilio pakabos tipai

Automobilio pakabos tipai

automobilio pakabos tipai

Ar galima automobilio pakabą lyginti su namo pamatais? Tikrai taip. Juk viskas prasideda nuo komponentų, kurie kuria stabilumą, tvirtumą, kurie svarbūs, kad visos kitos dalys tinkamai atliktų joms skirtą funkciją. Automobilių pakabos tipai taip pat dažnai nurodo mašinos funkcionalumą bei galimybes. Priklausomai nuo pakabos kinta komfortas ja važiuojant, galiausiai, kinta dažniausiai atsirandantys gedimai.

Automobilio pakabos funkcija yra užtikrinti, kad mašinos kėbulas ne tik išsilaikys tam tikrame aukštyje, tačiau taip pat ir pasirūpins komfortu važiuojant per nelygumus, sukant posūkiuose, stabdant ir panašiai. Svarbu, kad pakaba ir visi jos komponentai būtų geros kokybės. Tai garantuos funkcionalumą bei ilgesnį tarnavimo laiką išvengiant apsilankymo pas važiuoklės remonto specialistus.

Pakabą sudaro tiek standūs, tiek lankstūs elementai, kurie sujungia mašinos ratus su kėbulu. Kiekviena dalis yra labai svarbi, tas reikia jai skirti reguliarias patikras, kad būtų rasti gedimai ir jeigu reikia – senos dalys pakeistos naujomis.

Automobilių pakabos tipai yra labai įvairūs. Tie patys tipai gali turėti ir kitą pavadinimą. Aptarsime pagrindinius auto pakabos tipus bei jų funkcijas, galimybes.

McPherson kolona

McPherson kolona yra vienas populiariausių ir dažniausiai šiuolaikinėse transporto priemonėse komponuojamų tipų. Žemesnės klasės transporto priemonėse tai yra bene pats populiariausias ir gal ir dažniausiai taikomas sprendimas, kuris garantuoja ne tik mašinos veikimą, tačiau ir komfortą kelionių metu. McPherson kolonos skirtumas nuo kitų yra tas, kad ji sujungia amortizuojančio, laikančio bei posūkio elementus. Tuo pačiu dažniausiai užima kur kas mažiau vietos. Tai yra svarbu priekinių varomųjų ratų  sistemos atveju.

Pagrindiniai McPherson

kolonos elementai yra:

  • Amortizatorius
  • Sraigtinė spyruoklė

Guolis suteikia šiai kolonai galimybę suktis aplink savo ašį, tai yra, padeda sukti ratus.

Daugiasvirtė pakaba

Kitas, gal kiek retesnis tipas, tačiau taip pat funkcionalus ir plačiai naudojamas mašinose, yra daugiasvirtė pakaba. Jos išskirtinumas, lyginant su kitais, yra tai, kad kiekvienas ašies ratas yra amortizuojamas nepriklausomai nuo kitų likusių ratų. Dažniausiai pakaba yra naudojama galinėse konstrukcijose, tačiau galima ir priekinėse. Jos tikslas yra užtikrinti aukštą važiavimo komfortą, kurį tikrai pavyksta pasiekti. Žinoma, svarbu ne tik patogumas, tačiau ir saugumas, kuris su patikimos kokybės daugiasvirte pakaba bus pasiektas be jokio vargo.

Šios sistemos unikalumas yra tai, kad išilginių, skersinių ir įstrižinių svirčių sujungimas atliekamas su traukėmis.

Linginė pakaba

Tai yra dar vienas pakabos tipas, kuris gali būti komponuojamas iš labai įvairių konstrukcinių sprendimų. Dažniausiai kuriama su skersine linge, kuri eina po pakabos elementais. Ji yra sujungta su apatinėmis posūkio gembėmis. Viršutinės yra sujungtos su svirtimis, kurios yra prijungiamos prie važiuoklės atramų.

Nepriklausoma pakaba susukamais strypais

Nepriklausoma pakaba susukamais strypais yra unikali tuo, kad apatinė svirtis yra sujungta su išdrožine jungtimi. Vietoje dažniausiai naudojamų skersinių svirčių dažniausiai komponuojama velkamų svirčių sistema.

Pusiau nepriklausoma pakaba

Pusiau nepriklausomos pakabos funkcionalumas remiasi į sukamąja siją. Ratai veikia svirčių pagalba, kurios yra pritvirtintos prie sijos. Žinoma, pasitaiko tokių atvejų, kai važiavimo metu kelio danga po kairiu arba dešiniu ratu yra skirtinga. Tokiu atveju siją veikia sukamosios jėgos ir ji prisitaiko prie tokios dangos, kuri tuo metu yra. Tai padeda ne tik išvengti skaudžių įkritimų, tačiau ir pavojaus.

Skirtingi pakabos tipai ne tik veikia skirtingais principais, tačiau taip pat ir reikalauja skirtingos priežiūros. Jeigu norite būti ramus, kad pakaba yra tvarkinga, visi elementai yra geros kokybės – tokiu atveju reikia reguliarios techninės apžiūros. Jos metu patikrinamos pakabos dalys, jeigu reikia – rekonstruojamos arba pakeičiamos naujomis. Techninė apžiūra turėtų būti atliekama kartą per pusę metų arba kiekvieną kartą po avarijos, žinoma, net ir po minimalių susidūrimų.

Dažniausiai pakabos defektai atsiranda dėl kelio nelygumų. Taip pat greitesnį susidėvėjimą skatina ir žema temperatūra, kelio druska. Viena labiausiai pažeidžiamų dalių yra amortizatorius, tačiau patikrų metu – reikia apžiūrėti visas detales. Taip pat gana jautri dalis yra vairo traukės, daugiau dėmesio reikia skirti stabilizatoriaus jungčiai. Svarbu ne tik reguliarios patikros, tačiau ir patyrę meistrai, kurie jas atliks.

Scroll to Top