Home » Stabdžių kaladėlės – kas tai?

Stabdžių kaladėlės – kas tai?

Stabdžių kaladėlės – kas tai?

stabdžių kaladėlių keitimas

Stabdžių kaladėlės – transporto priemonės stabdžių sistemos (kurią taip pat sudaro tokios detalės kaip stabdžių suportai, stebulė ir kt.) detalė. Automobilio stabdymo metu trinkelės „prisiglaudžia“, sąveikauja su transporto priemonės ratų stabdymui taip pat naudojamų stabdžių diskų paviršiais. Kuo stipriau vairuotojas spaudžia stabdžių pedalą, tuo didesne jėga stabdžių kaladėlės yra prispaudžiamos prie stabdžių diskų ir tuo greičiau pats automobilis sustoja.

Kada reikia keisti stabdžių kaladėles?

Tai, kada automobilio savininkui reikia keisti savo transporto priemonės stabdžių trinkeles, priklauso nuo daugybės priežasčių, individualių aplinkybių. Žinoma, stabdžių sistemos, taip pat ir stabdžių trinkelių, būklei ir dėvėjimuisi labai svarbus automobilį vairuojančio asmens vairavimo stilius. Kuo dažniau vairuojama transporto priemone bus įsibėgėjama, stabdoma staigiai, agresyviai, tuo greičiau dėvėsis, dils įvairios vairavimo, stabdymo sistemos detalės bei tokiu atveju jas reikės dažniau keisti. Stabdžių trinkelių dėvėjimasis pagreitėti gali ir dėl nepalankių sąlygų, kuriomis vairuojamas automobilis. Jei itin dažnai važiuojate prastos kokybės kelio danga, lyjant ar sningant, Jūsų vairuojamo automobilio stabdžių sistema stabdymo metu gali būti daug stipriau apkraunama, nei važiuojant palankiomis oro sąlygomis. Dėl šios priežasties bus greitesnis ir jų dėvėjimasis, o nepalankios oro sąlygos gali neigiamai paveikti ir kitas stabdžių sistemos detales. Paprastai optimalus orientacinis priekinių stabdžių kaladėlių veikimo limitas siekia apie 25000 – 30000 km. (priklausomai nuo stabdžių kaladėlių kokybės ir aukščiau aptartų veiksnių poveikio joms). Tuo tarpu galinės automobilių stabdžių kaladėlės keitimo reikalauja rečiau – maždaug kas 30 000 – 40 000 tūkst. nuvažiuojamų kilometrų.

Kokie yra stabdžių kaladėlių nusidėvėjimo, gedimo požymiai?

Tai, jog Jūsų naudojamos stabdžių trinkelės (kaladėlės) jau nusidėvėjo, sugedo bei joms reikalingas keitimas, galite suprasti iš kelių ženklų. Vienas akivaizdžiausių nusidėvėjimo indikatorių – pranešimas Jūsų automobilio borto kompiuteryje. Daugelyje šiuolaikinių automobilių sumontuotos modernios elektroninės sistemos, siunčiančios įspėjamąjį signalą apie prastą stabdžių trinkelių būklę tiesiai automobilio savininkui važiavimo metu. Tokios sistemos veikimas gana paprastas – kaladėlių frikcinėje medžiagoje įlydomi du laidai. Tada, kai stabdžių trinkelės susidėvi iki tokio lygio, jog metalinis stabdžių diskas juos pasiekia, dėl atsirandančio kontakto aktyvuojamas pranešimas apie susidėvėjusias trinkeles. Pranešimas perduodamas į borto kompiuterį, o iš ten yra aiškiai matomas automobilio vairuotojui. Tai, ar jau atėjo metas keisti stabdžių trinkeles, galima nustatyti ir paprastesniu – vizualinio patikrinimo – būdu. Pagrindiniai kriterijai, rodantys, jog stabdžių kaladėlės dar gali tęsti darbą, veikti optimaliai – metalinė stabdžių kaladėlių detalės plokštelė nėra itin priartėjusi prie stabdžių disko, o frikcinės medžiagos likutis yra aiškiai matomas plika akimi. Tokių indikatorių nebuvimas signalizuoja tai, jog stabdžių kaladėlės – sudilusios ir jas būtina kuo skubiau keisti! Tai, jog stabdžių kaladėles reikia apžiūrėti, keisti nedelsiant, gali parodyti ir tam tikri važiavimo metu pastebimi požymiai. Vienas jų – aiškiai juntamos vibracijos atsiradimas automobilio stabdymo metu. Apie prastą trinkelių būklę signalizuoti gali ir  tai, jog stabdymo metu pedalą reikia spausti daugiau, stipriau tam, kad automobilis efektyviai stabdytų. Jei bandant stabdyti automobilį pasigirsta pašaliniai garsai (cypimas, detalių trynimosi garsas), o po važiavimo ant ratų pastebimos nuo stabdžių kaladėlių detalės atsiradusios dulkės, taip pat beveik neabejotina, jog šią detalę gali reikėti skubiai keisti. Stabdymo kelio pailgėjimas, sunkesnis automobilio valdymas, judėjimo trajektorijos pokyčiai stabdymo metu taip pat gali būti ženklai, rodantys trinkelių ar kitų stabdžių sistemos dalių problemas. Taip pat naudinga atsiminti ir tai, jog keičiant stabdžių kaladėles reikia apžiūrėti ir stabdžių diskus, mat jie taip pat dėvisi stabdymo metu. stabdžių diskus. Praktinis patarimas – vairuotojams yra rekomenduojama savo automobilio stabdžių diskus keisti kas antrą stabdžių kaladėlių keitimą. Stabdžių diskų detalės automobilyje dirba itin sunkiomis sąlygomis: diskų temperatūra transporto priemonės intensyvesnio stabdymo metu gali pakilti net iki 600 °C, negana to, stabdžių diskus veikia itin didelės mechaninių jėgų apkrovos bei staigūs vairavimo sąlygų pokyčiai. Tarp dažniausiai pasitaikančių stabdžių kaladėlių gedimų – įtrūkimų, įskilimų ant frikcinių trinkelių įdėklų paviršių, frikcinio įdėklo medžiagos atsiskyrimų ir sunykimų, stabdžių trinkelių deformacijos, netolygaus frikcinio įdėklo nusidėvėjimo problemos. Keisdami stabdžių kaladėles – itin svarbią stabdžių sistemos dalį – patariame nežiūrėti vien į kainą (netaupyti ir nebūtinai rinktis patį brangiausią variantą), labiau kreipkite dėmesį į kainos ir kokybės santykį, gamintojo reputaciją, autoserviso darbuotojų rekomendacijas.

Greitas ir kokybiškas Jūsų automobilio remontas

Dauguma žmonių, norinčių remontuoti, keisti tam tikras automobilio dalis, susiduria su daugybe neaiškumų, klausimų, reikalaujančių specialisto patirties, konsultacijų. „Kokias stabdžių kaladėles rinktis?“, „Kokio gamintojo stabdžių diskai būtų optimalus pasirinkimas mano automobiliui?“. Į tokius ir panašius klausimus atsakyti bei kokybiškai, greitai atlikti amortizatorių, guolių, mašinos važiuoklės remontą Utenoje, Panevėžyje (ir kitus automobilių remonto, diagnostikos darbus) galime mes – IĮ „Šasi“ – automobilių remonto darbų profesionalai, savo paslaugas teikiantys jau daugiau nei 26 metus. Mūsų autoservisus galite rasti Panevėžyje (Paliūniškio g. 13) bei Utenoje (Palijoniškio g. 1a).
Scroll to Top