Home » Vairo traukė – kas tai?

Vairo traukė – kas tai?

Vairo traukė – kas tai?

vairo traukės paskirtis

Vairo traukė – įvairių ratinių transporto priemonių (išskyrus traktorius ir kai kurią kitą techniką) transmisinė vairo pavaros mechanizmo dalis. Tai pailga strypo formos detalė su abiejuose galuose įmontuotomis rutulinėmis jungtimis (šarnyrais) , atsakinga už mechaninių sukimo judesių perdavimą iš vairo mechanizmo į ratus. Vairo mechanizmas valdomas vairo dėka, kurį sukant į vieną ar kitą pusę, sukuriama jėga, sukamasis judesys, kuris vairo traukių pagalba perduodamas į transporto priemonės ratus. 

Vairo traukės pasižymi keletu vairuojamai transporto priemonei itin svarbių funkcijų. Jėgos, sukimo momento perdavimas iš vairo mechanizmo į ratus, pasirinkto ratų sukimosi kampo palaikymas atliekant vairavimo manevrus, automobilio ratų sukimosi kampo reguliavimas, priklausomai nuo vairo padėties, ši iš pažiūros nematoma, mažai žinoma automobilio detalė yra tarytum jungiamoji vairo ir ratų grandis. Natūralu, jog tokia daugiafunkcinė, nuolat vairavimo metu naudojama mechaninė automobilio detalė reikalauja reguliarios priežiūros, remonto, o kartas nuo karto ir keitimo.

Kokia vairo traukė geriausia Jūsų automobiliui?

Vairo traukę reikia rinktis atsižvelgiant į individualias savo vairuojamos transporto priemonės charakteristikas. Vairo traukių kainos gali būti labai skirtingos, priklausomai nuo traukės tipo, jos suderinamumo su įvairiais automobilių modeliais bei, žinoma, šios detalės pardavėjo. Renkantis, perkant naujas trauke savo vairuojamai transporto priemonei, patariame atkreipti dėmesį ir į traukių montavimo vietą, ir į reikalingą traukęs ilgį, kuris, priklausomai nuo vairuojamo automobilio, gali būti labai skirtingas.

Kada keisti vairo traukę?

Tai, jog atėjo metas įdėmiau apžiūrėti ar keisti vairo traukę, galima nustatyti pastebėjus tam tikrus su šia transporto priemonių detale susijusius ženklus, pastebimus automobilio vairavimo, jo parkavimo metu. Vienas iš pagrindinių, aiškiausiai juntamų vairo traukės arba kitos vairo kolonėlės gedimo požymių – sudėtingesnis, nei įprasta, vairuojamo automobilio kontroliavimas važiuojant tiesiai arba posūkių metu. Neįprasti nukrypimai nuo pasirinkto posūkio spindulio, beldimo garsai važiavimo metu, didelė laisva rato eiga taip pat yra tie ženklai, kuriuos pastebėjus verta patikrinti ir (greičiausiai) keisti automobilio vairo traukes. Situacijos, kai reikia visiškai pakeisti traukes naujomis, o ne tik atnaujinti tam tikras šios detalės dalis ar traukes restauruoti, gana retos. Paprastai jos būna susijusios su itin dideliais mechaniniais traukių pažeidimais. Daug dažnesni smulkesnių traukių sudedamųjų dalių  – šarnyrų, įdėklo (arba guminės įvorės), sferinio kaiščio lūžimai, susidėvėjimai, (atsirandantys dėl natūralaus mechanizmo dėvėjimosi detalių naudojimo metu, korozijos, neprofesionalaus traukių detalių surinkimo, išmontavimo). Nereti gedimai, susiję su traukės įvorėmis, srieginiais strypais ir kitomis mechanizmo dalimis. Šios detalės neretai sugadinamos važiuojant prastos kokybės keliais.  Pasitaiko ir problemų su traukės kaiščiu, kuriuo tvirtinama veržlė. Netinkamai sumontavus, pritvirtinus  šią iš pažiūros nereikšmingą detalę, gali atsirasti nepataisomų pasekmių: iškritus kaiščiui, atsipalaiduoja traukės veržlė, atsipalaidavus veržlei, prarandamas stabilumas traukėje. Šios detalės gedimai gali būti susiję ir su traukės vyrių dangteliais. Šiems sulūžus, vyriai per laiką užsiteršia ir dėl to daug greičiau susidėvi. Traukė – iš pažiūros nesudėtinga, palyginti didelė automobilio detalė – sudaryta iš daugybės tarpusavyje susijusių mažesnių dalių. Norint užtikrinti sklandų ir patikimą traukės funkcionavimą, reikalingas ne tik tvarkingas, stabilus automobilio vairavimas, bet ir reguliari šios detalės apžiūra, tvarkingai ir atsakingai atliekami remonto darbai. Jei vairo traukės automobilyje yra naujos ir kokybiškos, vairuojant nesusiduriama su jokiais dideliais mechaniniais automobilio pažeidimais, traukės efektyviai tarnaus, keitimo nereikalaus vidutiniškai 40000 km. Jei traukes gamino neoriginalūs gamintojai, ar automobilis buvo eksploatuojamas itin sudėtingomis gamtinėmis, meteorologinėmis sąlygomis, jas gali tekti keisti ir kas 20000 nuvažiuotų kilometrų.  Taip pat verta prisiminti, jog net ir pačios geriausios kokybės traukės, kaip ir kitos aktyviai transporto priemonės vairavimo metu naudojamos mechaninės dalys, anksčiau ar vėliau nusidėvi ir, nepriklausomai nuo to, kad buvo vairuojama tvarkingai, o transporto priemonė – nuolat prižiūrima, jas reikia keisti.

Kokybiškas važiuoklės, vairo traukės remontas

Kokybiškai, atsakingai bei gera kaina važiuoklės, vairo traukės remonto darbus atliekančių autoservisų paieškai automobilių savininkai skiria daug laiko. Natūralu, jog gerai darbus atliekantys meistrai greitai sulaukia vis daugiau klientų užklausų ir užsakymų. Jei norite būti garantuoti, jog įvairūs Jūsų automobilio remonto darbai bus atlikti itin kokybiškai, atsakingai ir už patrauklią kainą, siūlome Jums apsilankyti mūsų – IĮ „Šasi“ – autoservisuose Panevėžyje (Paliūniškio g. 13) arba Utenoje (Palijoniškio g. 1a.). Automobilių remontavimo srityje veikiame jau daug nei 26 metus ir savo klientams siūlome įvairias automobilių remonto darbų paslaugas (tame tarpe ir važiuoklės remontą Panevėžyje, Utenoje). Dirbame taip,  jog mus pasirinkę žmonės džiaugtųsi ne tik geros remonto darbų kainos pasiūlymais, aukšta kokybe, bet ir būtų patenkinti dėl greiti ir nuoširdaus aptarnavimo, paverčiančio jų automobilių taisymo procesą daug malonesne patirtimi!
Scroll to Top