Kaladėlių keitimas

Vienas iš pagrindinių stabdžių sistemos elementų – stabdžių trinkelės. Jos skiriasi forma, sudėtimi, taip pat skiriasi stabdžių trinkelių paskirtis. Dažniausiai priekinės stabdžių trinkelės dyla greičiau nei galinės, todėl keičiamos dažniau. Jos yra kitokios formos, kiek didesnės už galines, kad atlaikytų didesnį krūvį, skiriasi ir jų sudėtis.

Vienas iš trinkelių nusidėvėjimo nustatymo būdų – įsiklausyti, kokį garsą skleidžia trinkelės stabdymo metu. Bet koks neįprastas garsas reiškia, kad būtinas kaladėlių keitimas. Kai kuriuose automobiliuose yra įrengti specialūs davikliai, kurie fiksuoja trinkelių nusidėvėjimą ir praneša vairuotojui apie tai, kad trinkelės pasiekė minimalią nusidėvėjimo ribą. Vairuotojai dažnai važinėja tol, kol atsiranda problemos, susijusios su stabdžių efektyvumu, kai kurie pajunta, kad rankinis automobilio stabdis veikia daug prasčiau negu anksčiau arba nebeveikia visai. Trinkeles reikia keisti tada, kai atsiranda pirmieji sudilimo požymiai: priekinės trinkelės pradeda skleisti nemalonų ausiai cypimo garsą. Šis garsas atsiranda dėl specialios plokštelės, kuri yra pritvirtinta prie kaladėlės tam, kad kaladėlei sudilus iki tam tikro kritinio lygio, vairuotojas apie tai sužinotų.

Požymiai, kad jau reikalingas stabdžių kaladėlių keitimas


Apie tai, kad atėjo laikas keisti trinkeles, gali pranešti bėgantis stabdžių skystis, nebūdingas stabdžių cypimas ir girgždėjimas. Dar vienas pavojingas signalas, rodantis, kad laikas keisti stabdžių trinkeles – pernelyg minkštas stabdžių pedalas. Tai gali reikšti, kad sumažėjo hidraulinis spaudimas, dėl to stabdžių sistema prarado savo efektyvumą. Be to, vairuotojui, mėgstančiam ramų vairavimą, gali netekti keisti stabdžių kaladėlių net pravažiavus 20-30 tūkstančių kilometrų, tuo tarpu vairuotojui, mėgstančiam ekstremalų vairavimą ir dažną stabdymą, techninės automobilio priežiūros kaina smarkiai išauga. Tokiu stiliumi vairuojančiam automobilistui, stabdžių trinkeles reikės keisti jau po 5 tūkstančių kilometrų.

Trinkeles būtina pakeisti, kai jos sudyla, ypač, jei planuojate tikrinti automobilio techninę būklę, nes patikros metu efektyviam rato ašių stabdymui skiriamas ypatingas dėmesys. Geriausias pasirinkimas – kaladėlių keitimas specializuotame automobilių servise. Mechanikai gali diagnozuoti ne tik stabdžių diskų, bet ir stabdžių būgnų ir kitų detalių gedimus. Trinkelių keitimo autoservise kaina priklauso nuo automobilio markės ir gedimo sudėtingumo, tad dažniausiai galutinė kaina nustatoma apžiūrėjus automobilį.

Stabdžių trinkelių kainų diapazonas yra labai platus, tačiau mėginant sutaupyti, galima įsigyti tokios prastos kokybės gaminį, kad trinkelės gana greitai vėl teks keisti. Kokybiškos stabdžių trinkelės negali kainuoti pigiai. Geros priekinės ir galinės trinkelės atrodo nepriekaištingai ir nuolat rodo puikų stabdymo efektyvumą ir tausoja stabdžių diskus. Renkantis stabdžių kaladėles svarbu atkreipti dėmesį į kainą, kokybę ir pakuotę. Rimti gamintojai trinkelės komplektuoja kartu su fiksuojančiomis plokštelėmis, tepalu ir pan. Kai kurie gamintojai kartu su trinkelėmis siūlo įsigyti ir stabdžių diskus. Keisti ir stabdžių trinkeles, ir diskus verta, jei diskai deformavosi dėl temperatūros svyravimų stabdymo metu.

Kaina – vienas svarbiausių kriterijų, pasakantis apie trinkelių kokybę. Pigios trinkelės dažnai būna kietos, gadina stabdžių diską ir skleidžia nemalonų garsą. Geros trinkelės greičiau dyla, bet geriau sukimba su stabdžių disku, todėl geriau stabdo. Pagrindinė trinkelių kokybės paslaptis slypi mišinio, iš kurio padaryti trinkelių antdėklai, sudėtyje. Sukurti sudėties kompoziciją – tai lyg parašyti simfoniją. Tokių skirtingos sudėties mišinių yra šimtai. Kokybiškame mišinyje yra apie 30 elementų ir jis negali būti universalus visiems automobilių modeliams. reikia atsižvelgti į automobilio svorį, dinamiką, nepamirštant ir piniginio faktoriaus. Todėl tenka ieškoti kompromisų tarp efektyvumo, patvarumo ir kainos.

Akcijos